Koolhydraatarm Ontbijt Recepten Om Van Te Smullen! TIP

Koolhydraatarm ontbijt uitleg + recepten!

Je hebt er vast wel eens iets over gezien, gehoord of gelezen …koolhydraatarm eten en de ongekende populariteit die het kent. Het wordt door veel Nederlanders, maar ook buiten de landsgrenzen, gebruikt om verschillende doelen te bereiken. Vaak is afvallen de belangrijkste reden.

Een koolhydraatarm ontbijt is vaak de start!
Vervolgens wordt er een volledig koolhydraatarm dieet gevolgd om optimale resultaten te bereiken, wanneer snel gewichtsverlies het doel is.

We laten je zien met welke heerlijke koolhydraatarme recepten jij de dag kunt starten, wat de voordelen zijn en hoe je eten zonder koolhydraten ook op de rest van je voedingspatroon kan toepassen.

Ben je al nieuwsgierig …lees dan vooral verder!

Waarom kies je voor een koolhydraatarm ontbijt?

Koolhydraatarm betekent niet per definitie koolhydraatloos. Dit zie je vaak wel bij dieetvormen die ketose hanteren (mild is minder dan 50 gram, streng minder dan 25 gram koolhydraten per dag).

Het gaat er juist veel meer om welke koolhydraten je eet en drinkt!

Gratis 2 kilo per week afvallen?

​Wil jij graag makkelijk 2 kilo per week afvallen? Download dan gratis een dieetschema door hieronder op de knop te klikken:

Zo kan het heel goed zijn dat je tussen de 50 en 100 gram koolhydraten per dag neemt of zelfs iets meer …en hier evengoed snel mee zal afvallen.

Met een koolhydraatarm ontbijt maak je alvast een goede start, koolhydraatarm eten heeft naast afvallen nog veel meer voordelen namelijk:

• Het stimuleert de vetverbranding en bij sporten de aanmaak van spiermassa
• Verlaagt de kans op diabetes type 2 (suikerziekte)
• Verhoogt op alle gebieden jouw algehele gezondheid
• Je bent minder vermoeid, krijgt meer energie en zal je gelukkiger gaan voelen

Maar hoe ga je dan “koolhydraatarm eten” in de praktijk?

Koolhydraatarm ontbijten is belangrijk …

Een koolhydraatarm ontbijt is een goed begin, want voor veel mensen is dit een belangrijke maaltijd van de dag. Wanneer je dan ook op je koolhydraatinname let bij het ontbijt, zal je hier zeker profijt van hebben. Wil je echter snel afvallen, dan is het noodzakelijk meer te doen dan koolhydraatarm ontbijten.

…maar daar stopt het niet!

En laten we eerlijk zijn, waarom zou je jezelf beperken tot enkel en alleen maar een koolhydraatarm ontbijt? Je kan het namelijk ook heel makkelijk toepassen op andere maaltijden. Door naar je complete voedingspatroon te kijken, zal je pas echt de vruchten gaan plukken van alle voordelen die het heeft.

En er zijn zoveel heerlijke koolhydraatarme recepten, dat er eigenlijk geen reden is om het niet te doen!

8 Koolhydraatarm ontbijt recepten om van te watertanden!

Koolhydraatarm ontbijt recepten!We geven je hieronder een aantal lekkere, gezonde en simpel klaar te maken koolhydraatarme ontbijt recepten …voor een goed begin van jouw dag!

Komkommer met pindakaas en sambal

Dit is een lekker verfrissend ontbijt, ideaal voor in de zomer. Neem een halve komkommer en snijd deze in de lengte in 2 stukken. Hol de binnenkant uit (verwijder de zaadjes) en smeer hier pindakaas (biologisch) tussen. Smeer hier naar eigen smaak wat sambal (oelek) overheen. Maak er kleine stukjes van en eet smakelijk, simpel maar wel voedzaam en koolhydraatarm.

Groenten omelet met spekjes en gesmolten kaas

Bak de spekjes nog niet helemaal gaar en gooi er prei, broccoli, spinazie, worteltjes, doperwtjes, peultjes, sperziebonen of andere groenten doorheen. Gooi de geklopte eieren er overheen en laat het bijna gaar bakken. Gooi er wat gemalen of plakjes kaas overheen en laat dit even smelten op laag vuur. Gebruik bij voorkeur het vet van de spekjes of wat kokosolie om mee te bakken.

Griekse yoghurt met nootjes en kaneel

Schenk 200 – 250 ml Griekse yoghurt in een bakje en doe er wat amandelen, walnoten of cashewnoten bij (andere ongezouten nootjes mag natuurlijk ook). Roer het een beetje door elkaar en strooi er wat kaneel over om het af te maken.

Zalm met broccoli, gebakken in kokosolie

Er zijn genoeg mensen die een koolhydraatarm ontbijt graag starten met zalm. Ben jij er daar niet 1 van, kies dan voor een ander koolhydraatarm recept. Bak de zalmmoot in een beetje kokosolie en kook de broccoli lekker knapperig. Doe er nog een beetje kruiden overheen wanneer alles op een bord ligt, voor wat extra smaak.

Eiwraps met kipfilet en hüttenkäse

Bak van 3 eieren een omelet in kokosolie. Leg er 4 plakjes kipfilet op en maak het af met plakjes avocado en hüttenkäse. Rol de eieren op tot wraps en klaar!

Een simpele eiwitshake of smoothie

Dit is heel simpel, maar voor vele niet-ochtend eters een uitkomst. Maak een eiwitshake of groene smoothie met eiwitpoeder. Een goed begin van de dag, zo klaar en snel weg te drinken!

Tomaat gevuld met hüttenkäse en zwarte peper

Pak een grote vleestomaat en ontdoe deze van alle zaden. Vul deze met hüttenkäse en strooi over de bovenkant wat zwarte peper …een voedzaam ontbijt met bite!

Koolhydraatarm brood met hüttenkäse en ham

Je hoeft geen brood over te slaan, maar neem dan enkel koolhydraatarm brood! Smeer hier wat roomboter overheen (of niet wanneer je niet van boter houdt) en beleg het met plakjes ham. Smeer hier rijkelijk hüttenkäse overheen en geniet van je traditionele brood ontbijtje!

Meer dan alleen maar een koolhydraatarm ontbijt

Het ontbijt is een goede manier om met koolhydraatarm eten te beginnen. Je kunt zo zien of het je bevalt, om daarna alles om te gooien voor echte resultaten.

Wil je serieus afvallen, dan is het volgen van een koolhydraatarm dieet wel essentieel! Je gaat hiermee namelijk je complete voedingspatroon onder handen nemen, afvallen met de juiste verhoudingen en leren dat een negatieve energiebalans hierin ook een belangrijk rol speelt.

Wanneer je geen gewicht hoeft te verliezen, kun je de koolhydraatarme recepten natuurlijk ook gebruiken …je hoeft dan alleen niet uitgebreid op je calorieën inname te letten.