Powerslim dieet: Is het een goed idee, of weg ermee?

Powerslim dieet afvallen

Wil jij afvallen met het Powerslim dieet? Het lijkt wel of er elke dag weer nieuwe diëten opduiken. Dat is ook niet gek, want een groot deel van Nederland kampt met overgewicht. Je zoekt natuurlijk naar de snelste oplossing die jouw hiermee kan helpen. De commerciële markt springt hier mooi op in, met diëten die “altijd” werken. In de praktijk is dat natuurlijk niet elke keer zo.

Veel diëten beloven van alles en nog wat, maar vallen uiteindelijk door de mand. Op een gegeven moment heerst alleen nog maar de marketing achter een dieet en niet de effectiviteit. Snel afvallen kan zeker, maar werkt vaak heel anders.

We gaan in dit artikel kijken naar het Powerslim dieet. Ga je hiermee afvallen of is dit ook 1 van die velen diëten en zal het snel weer van de markt verdwijnen?

Hieronder meer uitleg over het dieet, ervaringen en of het een goed idee is om ermee te beginnen.

Wat is het powerslim dieet?

Powerslim is een dieet met een koolhydraatarm karakter. Dit is in essentie altijd goed, want minder koolhydraten eten zal inderdaad leiden tot snel afvallen.

De bedoeling is dan ook dat je niet alleen maar calorieën gaat tellen. Dit is wat je bij veel crashdiëten wel ziet. Bij het Powerslim dieet ligt de aandacht meer op wat je eet en drinkt. Je zal met een voedingscoach, waar er inmiddels meer dan 300 van zijn in Nederland, gaan proberen gewicht te verliezen. Na het bepalen van je doelen, zal je dit doen in 4 verschillende fases.

Gratis 2 kilo per week afvallen?

​Wil jij graag makkelijk 2 kilo per week afvallen? Download dan gratis een dieetschema door hieronder op de knop te klikken:

Powerslim is onderdeel van Power Plate Nederland en bevindt zich al een tijdje op de markt van diëten, wat wellicht een goed gevoel geeft voor nieuwe klanten.

De 4 verschillende fases van het dieet

Je werkt dus in 4 fases met dit dieet, waarvan we je hieronder gaan uitleggen hoe ze in de praktijk werken.

Fase 1. De strenge fase

Dit is de fase waarin je zo snel mogelijk gaat afvallen. Je gaat dit doen met eiwitrijk eten uit bv. vis, vlees of magere zuivelproducten. We praten hier dus over een eiwitrijk dieet. En het idee erachter klopt ook wel.

Door meer eiwitten te eten gaat je stofwisseling omhoog. De vetverbranding neemt toe en je gaat dan ook sneller afvallen. Daarbij zorgen eiwitten voor meer spieropbouw. Meer spiermassa zorgt in actieve staat, maar ook rust voor een hogere verbranding. Dit werkt wel het beste wanneer je hier ook echt actief bij sport. Dan maak je namelijk steeds meer spiermassa aan.

De spiermassa wordt dus groter en opgebouwde spiermassa wordt met dezelfde eiwitten behouden.

Nog een voordeel is dat eiwitten je sneller een verzadigd gevoel geven, waardoor je minder snel zal overeten.

Wanneer je na gemiddeld 42 dagen 80% van je doel hebt bereikt, ga je naar fase 2.

Fase 2. De overgangsfase

De tweede fase van het Powerslim dieet is de overgangsfase. Hiermee wordt bedoeld dat je de echte afvalrace hebt gehad, om vervolgens geleidelijk nog meer gewicht te verliezen. Je blijft net zo lang afvallen totdat je jouw streefgewicht hebt bereikt. Er staat gemiddeld 42 dagen, met een maximum van 56 dagen voor deze fase.

In deze fase ga je stap voor stap weer fruit, brood, zuivelproducten en andere voedingsmiddelen toevoegen aan je dieet.

Je krijgt in de overgangsfase dus weer iets meer vrijheid en gaat weer wat normaler eten en drinken.

Vergeleken met de eerste fase (waarin je jouw coach elke week ziet), zie je deze nu elke 2 weken om je vorderingen door te nemen.

Fase 3. De onderhoudsfase

Wanneer je de andere 2 fases goed hebt doorlopen, ben je nu eindelijk op jouw streefgewicht. De bedoeling in deze fase is dat je jouw behaalde gewicht ook weet te behouden. Maar hoe ga je dit precies doen?

Dit gebeurd nog steeds aan de hand van de producten van Powerslim, gecombineerd met weer normaal eten.

Je zal in tegenstelling tot fase 1 en 2, jouw coach nu maandelijks zien. Deze kan je dan helpen en samen met jou kijken of je afgevallen kilo’s er ook echt af blijven. Dit doe je gedurende 1 jaar, of langer indien je dit wenst.

Een dieet met fases is nooit een goed idee

Afvallen in fases is toch altijd een beetje vreemd. Je gaat namelijk ergens mee beginnen en eindigen. Het lijkt dan ook of je even een dieet volgt en vervolgens klaar bent voor de rest van je leven. Zo werkt het natuurlijk niet.

Je bent meestal ook niet even zwaarder geworden, maar dit groeit meestal door een structureel verkeerde leefstijl en voedingspatroon. En zelfs al ben je wel in korte tijd veel aangekomen, dan nog heb je meer nodig dan alleen een tijdelijke oplossing. Denk daar maar eens goed over na.

Verder zie je met dit soort diëten vaak dat er een eigen productlijn is, die je zal moeten aanschaffen. Dat is ook altijd een beetje tegenstrijdig, want alles wat je nodig hebt (ook voor afvallen) kun je gewoon uit verse voeding halen.

Logisch is het wel, want tamelijk dure producten en coaching zijn het verdienmodel van dit soort diëten.

Wat zijn de voordelen van het Powerslim dieet?

Elk dieet heeft voordelen, we zetten ze hieronder even voor je op een rijtje.

Koolhydraatarm eten als basis voor afvallen

Het zijn in tegenstelling tot vetten wat veel mensen nog steeds denken, de koolhydraten waarvan je er minder moet eten en drinken. Met name suikers vind je overal in terug. Ze maken je sneller dik en jij zal ze dan ook uit jouw voedingspatroon moeten filteren.

Koolhydraten (en met name suikers) zorgen namelijk voor hoge pieken in je bloedsuikerspiegel. Hierdoor geeft je lichaam meer insuline af, waardoor ook hiervan flinke pieken ontstaan. Dit zorgt voor de afgifte van hormonen die vetopslag bevorderen en ververbranding belemmeren. Daarbij krijg je er ook snel teveel van binnen, waardoor je in rap tempo een calorieën overschot creëert.

Door koolhydraatarm te eten los je dit probleem dus op en kan je snel gaan afvallen. Koolhydraatarm eten betekent niet dat je helemaal geen koolhydraten meer consumeert. Maar wel minder en niet de verkeerde soorten koolhydraten.

Meer eiwitten voor een verhoogde vetverbranding

Powerslim dieet meer eiwitten dus sneller afvallenJe zal nu koolhydraten gaan vervangen met andere voeding. Meestal zijn koolhydraatarme diëten eiwitrijk. Eiwitten zijn je vriend wanneer het op afvallen aankomt, mits op de juiste manier toegepast en in de juiste verhoudingen.

Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je sneller vet gaat verbranden. Je lichaam heeft immers meer energie nodig deze te verwerken en af te breken. Hierdoor gaan je stofwisseling en vetverbranding omhoog. Gevolg is dat je ook echt alleen opgeslagen lichaamsvet gaat verbranden. Met eiwitten bouw je wel meer spiermassa op en deze wordt ook behouden door het eten van eiwitrijke voeding.

Wanneer je meer eiwitten binnenkrijgt zit je ook sneller vol, waardoor de kans op een hongergevoel minimaal zal zijn.

Persoonlijke coaching tijdens het dieet

Persoonlijke begeleiding is een pluspunt van het Powerslim dieet. Het is wellicht niet voor iedereen nodig. Maar het kan voor sommige mensen handig zijn een beetje hulp te krijgen op de momenten dat het dieet moeilijk gaat voor ze. Ook is het handig om dingen door te nemen en samen een oplossing te zoeken voor de hordes die nog moeten worden genomen.

Je hebt op reguliere basis contact en ziet jouw coach in het begin zelfs wekelijks.

Bij inschrijving kan je kennismaken met jouw coach in een vrijblijvend gesprek. Deze is gratis en kost je dus helemaal niks. Er wordt tijdens dit gesprek een stappenplan gemaakt, BMI en tailleomtrek gemeten. Het gesprek zal ongeveer een half uurtje in beslag nemen. Tijdens het dieet betaal je echter wel 20,- per consult.

Geen extreem crashdieet

Een ander voordeel is dat een koolhydraatarm dieet geen crashdieet is. Althans, dat is niet hoe het origineel werkt. Er zijn natuurlijk altijd mensen die er misbruik van maken en er een eigen draai aan geven.

In de basis heeft een koolhydraatarm dieet echter niks met een crashdieet te maken.

Crashdiëten zorgen in zeer korte tijd voor gewichtsverlies. Maar na het volgen van zo’n dieet vliegen de kilo’s er in de meeste gevallen weer dubbel en dwars aan. Het zal je daarom ook totaal geen oplossing bieden voor de lange termijn. Je kunt er dan ook maar beter bij uit de buurt blijven.

De nadelen van het Powerslim dieet!

Zoals bij veel diëten, heeft ook dit dieet helaas de nodige nadelen.

Je leert niet gezond eten en drinken

Bij diëten is het vaak zo dat er een oplossing wordt geboden, zonder een onderbouwing erbij. Je hoort links en rechts dat het met koolhydraten en calorieën te maken heeft, maar weet niet van de hoed en de rand.

Met het Powerslim dieet worden je doelen bepaald, gebruik je hun eigen producten en ga je een bepaalde periode aan de slag met je gewicht. Maar wat wanneer jij straks in de supermarkt staat en gezond wilt eten om op gewicht te blijven? Het is daarom zo belangrijk dat je snapt waarom je te dik bent. En nog veel belangrijker hoe je ervan afkomt. Zo zal je afvallen, op gewicht blijven maar nog belangrijker ook veel gezonder worden.

Wanneer je kraan lekt, kan je er een stukje tape opdoen zodat het lekken even stopt. De beste oplossing is je kraan te laten maken zodat je er ook in de toekomst plezier van hebt. Zo kun je ook kijken naar veel diëten en een oplossing waarmee je wel echt succesvol zal gaan afvallen.

De producten zijn aan de dure kant

Powerslim dieet wel een heel duur dieetJe zal bij het dieet bepaalde dieetproducten gaan gebruiken. Deze zijn alleen verkrijgbaar via jouw coach. Daar verdienen ze ook mee, want zou je ze in de supermarkt kunnen kopen lopen ze al deze inkomsten mis. De producten zijn ook wat aan de dure kant. Met meerdere eetmomenten op een dag, kan dit oplopen tot wel honderden euro’s per maand. Daarbij betaal je ook nog alle bijkomende kosten. Dit maakt het dan ook niet bepaald een goedkoop dieet.

Terwijl afvallen eigenlijk helemaal niet duur hoeft te zijn. Het gaat er alleen maar om dat je weet wat je doet en jouw voeding hierop aanpast.

Hiervoor heb je echt geen dieetproducten nodig. Je kan met alles wat in de winkel verkrijgbaar is snel afvallen. Je moet alleen de juiste producten in je winkelwagentje leggen. Hier gaat het vaak fout.

Veel eetmomenten op een dag

Het is uit verschillende onderzoeken gebleken dat meerdere eetmomenten per dag weinig tot geen effect heeft op gewichtsverlies.

Sommige mensen hebben ook niet altijd de tijd, of een beroep waarbij het vrij lastig wordt elke 2,5 uur iets te eten. Daarbij moet je ook maar elke keer zin en honger hebben op het moment dat de zoemer gaat.

Feitelijk gaat het erom, dat je niet meer calorieën binnenkrijgt op een dag dan je verbruikt. Dat betekent wanneer je 3000 calorieën per dag aan energie gebruikt minder zal moeten consumeren wanneer je wilt afvallen. Het is een simpel rekensommetje, maar altijd nog de basis en 1 van de belangrijkste factoren voor gewichtsverlies.

Geen fruit in de eerste fase van het dieet

Je mag geen fruit eten aan het begin van het Powerslim dieet. De uitsluiting van fruit is erg krom. Fruit is namelijk supergezond voor je en hoort in elk uitgebalanceerd voedingspatroon thuis. Zelfs wanneer je gaat afvallen.

Natuurlijk bevat fruit suikers (fructose) en kan je er in theorie ook dikker van worden. Maar die kans is echt minimaal. In fruit zitten namelijk ook veel voedingsvezels, waardoor het niet te vergelijken is met andere suikerrijke producten die je in de winkel koopt. Deze voedingsvezels zorgen voor een stabielere bloedsuikerspiegel en zijn goed voor nog veel meer processen in je lichaam.

Daarbij zal je echt een enorme uitdaging hebben, om zoveel fruit te eten dat je er ook echt snel dikker van wordt. Je kan dus gewoon een paar keer fruit eten per dag. Dit is juist heel gezond voor je, ook tijdens het afvallen.

Tijdelijk dieet betekent tijdelijke resultaten

Wanneer je jouw heil zoekt in een dieet van een paar weken of maanden, verwacht dan ook geen lange termijn resultaten. Deze snelle diëten zijn vaak alleen gericht op het tijdelijk kwijtraken van een paar kilo’s. In het begin zal het hier zelfs niet eens gaan om opgeslagen lichaamsvet, maar meer vocht.

Dat komt omdat je eerst energie haalt uit glucose in je bloed, spieren en lever. Elke gram glucose is gekoppeld aan 3 tot 4 gram vocht. Je kan daarom ook nagaan dat je hiermee snel afvalt, echter nog geen opgeslagen lichaamsvet.

Veel beter is het om te leren hoe je gaat afvallen, ook voor de lange termijn. Dit doe je door aanpassingen te maken in je voedingspatroon en leefstijl. En los je niet zomaar even op met een tijdelijk dieet.

Is het Powerslim dieet aan te raden?

Het is een dieet met voordelen, maar helaas ook de nodige nadelen. Zo is koolhydraatarm eten goed en ook het toevoegen van meer eiwitten positief. Hierdoor zal je met het Powerslim dieet ook zeker gaan afvallen.

Jammer is het alleen, dat je er niet veel van leert. Zo zal je na het dieet nog steeds niet weten hoe je gezond en onbewerkt voedsel eet. En hiermee jouw behaalde figuurtje weet te behouden. Je komt weer op eigen benen te staan, maar in of meer wel met lege handen.

Hier gaat het in de meeste gevallen dan ook weer fout. Mensen stoppen met een dieet en komen weer aan door opnieuw een verkeerde leefstijl en daarbij behorende voeding tot zicht te nemen.

Trap dus niet in de valkuilen en neem het heft in eigen handen, zo zal je uiteindelijk wel succesvol afvallen, gezonder en blijer worden.

Wat is een goed alternatief voor het Powerslim dieet?

Powerslim dieet koolhydraatarm voor snel gezond afvallenHet idee achter Powerslim is in feite goed, maar de uitvoering ervan wat minder. Koolhydraatarm eten samen met meer eiwitten zal je zeker snel laten afvallen. Belangrijk is hier ook voldoende (gezonde) vetten in mee te nemen.

Een koolhydraatarm dieet is daarom een goede oplossing, mits je leert waaruit jouw voedingspatroon nu eigenlijk zal moeten bestaan. Zo zal je nooit meer allerlei tijdelijke diëten hoeven te volgen. Je kan namelijk altijd zelf bijsturen wanneer dit nodig is.

Op die manier wordt het leuker, makkelijker, gezonder en zal je veel meer resultaten behalen op het gebied van gewichtsverlies.

Conclusie van het Powerslim dieet

Je kan met dit dieet zeker afvallen, op de korte termijn. De basis is goed en zal daarom ook zeker leiden tot gewichtsverlies. Maar voor lange termijn resultaten, een betere gezondheid en het behouden van je streefgewicht zal je een andere oplossing moeten vinden. Daar doe je het uiteindelijk voor.